Ofte Stillede Spørgsmål
Vi genemgår jævntlig vores supportkontakt med vores hostingkunder og sørger for, efter behov, at opdatere sektionen her med de spørgsmål vi oftes støder
på. Vi har omskrevet indkomne spørgsmål til at omhandle det fiktive domæne "eksempel.dk". "eksempel.dk" kan frit udskiftes med jeres aktuelle domæne.
Spørgsmål:
Jeg kan ikke logge ind på webmailen på mit domæne via http://webmail.eksempel.dk , mit brugernavn på mailserveren er "sune.hansen"
Svar:
For at logge på webmail skal der bruges den fulde emailadresse. Der skal derfor ikke kun stå "sune.hansen" i brugernavnsfeltet, men derimod den fulde
adresse "sune.hansen@eksempel.dk"
Spørgsmål:
jeg kan se at jeg kan vælge mellem "POP" og "IMAP" når jeg sætter mit mailprogram op, hvad skal jeg vælge ?
Svar:
Vores mailserver understøtter begge protokoller, så det er muligt at vælge den protokol der passer bedst til ens egne behov. Der er en længere
gennemgang af forskellen under /services/ men kort fortalt så flytter en POP løsning mails til mailprogrammet, og de pågældende mails kan derfor kun
ses/bruges/svares på den ene computer. En IMAP løsning derimod giver mulighed for at benytte sin mailkonto på flere computere parallelt, det er især
interessant hvis man har flere maskiner man bruger jævntligt f.eks. arbejdsmaskine/bærbar computer/hjemme computer. Vælger man en IMAP kan man have
adgang til mapper og emails på alle tre maskiner samtidig.
Spørgsmål:
Jeg kan ikke komme på FTP serveren for at uploade min hjemmeside på webserveren.
Svar:
Brug en FTP klient (se eksempelvis en af vores opsætningsguider), og forbind via ftp protokollen direkte til webserveren "www.eksempel.dk", det er
vigtig at gå direkte på serveren ved at bruge "www.eksempel.dk" som servernavn, det er ikke nok at bruge "eksempel.dk" som servernavn.
Spørgsmål:
Jeg har glemt passwordet til min emailkonto, til ftpserveren eller databaseserveren, hvad gør jeg nu ?
Svar:
Alle password gemmes krypteret, så vi kan ikke se passwords og dermed ikke hjælpe direkte. Men alle passwords kan alle oprettes/overskrives gennem
kontrolpanelet på http://cp.powerlan.dk. Har man mistet et password og dermed adgangen til en af vores services er den eneste måde at overskrives det
pågældende password med et nyt der kan huskes.
|